Team Office Management is op de hoogte van alles wat reilt en zeilt binnen de gemeente, maar ‘no worries’, hun motto is 'horen, zien en zwijgen!
Dit gepassioneerde team van zes enthousiaste medewerkers, onder leiding van Ann Mouton, adjunct-algemeen directeur, heeft een expertise die zich uitstrekt over vier belangrijke gebieden: het algemeen centraal onthaal, beleidsorganen, overheidsopdrachten en juridische ondersteuning.
Het centraal onthaal, jouw eerste stap naar oplossingen
Team Office Management gelooft dat elke inwoner van De Panne het verdient om snel en vriendelijk geholpen te worden. Of je nu langs komt, belt of contact opneemt via de app of de site, dit team is jouw eerste aanspreekpunt. De medewerkers staan klaar om jouw vragen te beantwoorden, je te begeleiden naar de juiste diensten, of een afspraak voor je in te plannen. Met het nieuwe telefoniesysteem zorgen zij en een vaste poule aan medewerkers uit diverse teams, ervoor dat elke oproep zo soepel mogelijk beantwoord wordt. Want jouw tijd is kostbaar!
Teamwork coming together is the beginning – keeping together is progress – Working together is success.
(Gudrun Catteeuw, medewerker)
Online afspraken maken is nog nooit zo gemakkelijk geweest. Bezoek onze website of download de De Panne-app en plan je bezoek wanneer het je uitkomt. Via dezelfde app kun je ook meldingen over de gemeente indienen. De medewerkers sturen die direct door naar het juiste team. Zelfs in het weekend houden ze een vinger aan de pols, zodat dringende zaken altijd onmiddellijk worden opgepakt. Team Office Management hoort graag jouw stem, want samen met jouw inbreng en feedback bouwt het lokaal bestuur aan een toekomst waarin De Panne bloeit en waarin elke inwoner zich gehoord en ondersteund voelt.
Beleidsorganen: samen sterk voor een beter De Panne!
De bestuursstructuur van De Panne is misschien complex, maar ze is essentieel voor het welzijn van onze gemeenschap. Diverse organen zoals de gemeenteraad, de raad voor maatschappelijk welzijn, het college van burgemeester en schepenen, … hebben hun eigen bevoegdheden. Sinds 2019 zetelen dezelfde mensen in de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn, wat zorgt voor coherentie en eenheid in ons beleid. Hiernaast zijn er ook nog het autonoom gemeentebedrijf (sport) en Visit (toerisme), die hun eigen beleidsinitiatieven ontwikkelen.
Team Office Management zorgt ervoor dat alle bestuursbesluiten van dit kluwen aan organen correct en wettelijk worden uitgevoerd. Ze faciliteren de publicatie van de besluiten en de livestream van raadsvergaderingen, zodat jij altijd op de hoogte bent van wat er in jouw gemeente speelt. De lokale verkiezingen naderen, en voor de installatie van de nieuwe gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn in december worden nu al voorbereidingen getroffen.
Ik kreeg onlangs de kans om binnen het team andere taken op te nemen. Met een scherp oog voor detail en een georganiseerde geest, zorg ik ervoor dat de zittingen van de bestuursorganen op rolletjes lopen. Een hele uitdaging en wat leer ik veel bij. Dat maakt mij gelukkig.
(Binota Alleman, medewerker)
Zorgvuldig omgaan om jouw centen!
Als lokaal bestuur mag je niet zomaar bestellen bij gelijk welke leverancier. Een ganse procedure dient doorlopen te worden. Een medewerker van team Office Management neemt de overheidsopdrachten voor leveringen en diensten voor haar rekening. Zij biedt de collega's expertise en begeleiding bij de procedures en zorgt voor transparantie naar de burger. Zo zorgen we ervoor dat jouw centen zorgvuldig besteed worden via eerlijke, transparante en te verantwoorden inkoopprocessen.
De wetgeving zorgt ervoor dat een aankoop binnen een openbaar bestuur niet altijd even simpel is. Optreden als eerste hulp bij overheidsopdrachten voor mijn collega’s geeft veel voldoening in mijn job.
(Nancy Matten, medewerker)
Juridische ondersteuning: bescherming en advies
Als één van de eerste besturen van onze grootorde, hebben wij sedert juli 2021 een eigen fulltime juriste in dienst. Haar werk gebeurt veelal achter de schermen. Ze zorgt ervoor dat de belangen van het lokaal bestuur zo goed mogelijk worden verdedigd. Ze volgt alle rechtszaken en beroepen tegen besluiten op, stelt contracten en concessies op, leidt de onroerende transacties in goede banen en helpt en ondersteunt de collega’s en het bestuur met juridisch advies.
Er zal altijd juridische ondersteuning nodig zijn binnen het lokaal bestuur van De Panne. Vroeger werd dit werk extern uitbesteed. Sinds de hervorming van onze organisatiestructuur zijn wij de eerste gemeente in de regio die een eigen jurist aangenomen hebben en andere gemeentes volgen nu ons voorbeeld.
(Heidi Vanhorebeek, jurist)
Klaar voor de toekomst
We leven in een tijdperk van digitalisering, en De Panne is vastbesloten om voorop te lopen in innovatie. Onze ambitieuze visie voor een burgergerichte dienstverlening omvat plannen voor modernisering van het gemeentehuis en investeringen in technologie en automatisering. We willen dat onze diensten snel, toegankelijk en op maat zijn voor iedereen in De Panne. Jouw verwachtingen zijn onze richtlijn, en we streven ernaar om je altijd op de best mogelijke manier te bedienen.
Ik heb een toffe en gevarieerde job met veel verantwoordelijkheid, autonomie, uitdagingen en samenwerking. Werkgeluk betekent voor mij betrokken zijn bij zinvol werk en bij de collega’s, maar ook uitdagingen en samenwerken geven me veel voldoening. Mijn collega’s elke dag het beste van zichzelf zien geven, maakt mij gelukkig. Een opdracht tijdig en juist kunnen opleveren, geeft me energie en maakt me trots.
(Ann Mouton, teamlead)
Team De Panne, dat zijn 300 medewerkers die 365 dagen per jaar met veel werkgoesting klaar staan voor de inwoners en bezoekers van De Panne. We zijn trots op ons team en zetten hen graag in de spotlights.
Een initiatief van Team HR
Het managementteam: de drijvende kracht achter een vlotte dienstverlening
Een goed functionerend managementteam is de ruggengraat van elke succesvolle organisatie. Het zorgt voor visie, strategie en dagelijkse leiding. De medewerkers van dit team vormen de brug tussen beleid en uitvoering, en zetten zij jouw behoeften als burger centraal.team HR vindt, bindt en boeit
Het hr-team van De Panne telt zeven toegewijde medewerkers die dagelijks werken aan een belangrijke missie: het vinden, binden en boeien van getalenteerde collega’s.
Team Communicatie, waar woorden krachtig en beelden machtig zijn
Stap even mee in de wereld van team Communicatie: waar elk woord telt, elke afbeelding spreekt en elk digitaal wonder de realiteit raakt. Bij team Communicatie is magie gewoon een ander woord voor wat de medewerkers elke dag doen.team financiën beheert de gemeentefondsen
Team Financiën, onder leiding van financieel directeur Evelien Broucke, bestaat uit een groep toegewijde professionals die elk hun eigen expertise en ervaring meebrengen.
Team Office Management, onder het motto van 'horen, zien en zwijgen'
Dit gepassioneerde team van zes enthousiaste medewerkers, onder leiding van Ann Mouton, adjunct-algemeen directeur heeft een expertise die zich uitstrekt over vier belangrijke gebieden: het algemeen centraal onthaal, beleidsorganen, overheidsopdrachten en juridische ondersteuning. Office Management is op de hoogte van alles wat reilt en zeilt binnen de gemeente, maar ‘no worries’, hun motto is 'horen, zien en zwijgen'!Team IT aan de frontlinie van technologische innovaties
Dit kleine, maar krachtige team van vier toegewijde professionals staat aan de frontlinie van technologische innovaties en ondersteunt elke dag meer dan 300 medewerkers (die al dan niet plaatsonafhankelijk werken), klanten en raadsleden van ons lokaal bestuur.
Deel op