Het hr-team van De Panne telt zeven toegewijde medewerkers die dagelijks werken aan een belangrijke missie: het vinden, binden en boeien van getalenteerde collega’s.
Team HR heeft een breed takenpakket. Drie medewerkers beheren de kern van de personeelszaken, waaronder de loonadministratie, verlofaanvragen en wettelijke aangiftes. De overige vier collega’s zetten zich in voor werving en selectie, opleidingen, feedback, projectmatig werken ... Ze werken aan employer branding en zorgen dat De Panne een aantrekkelijke werkgever blijft.
Werken bij team HR is werken met en voor mensen, in een team met enthousiasme, warmte en humor. (Elke De Preter, preventieadviseur)
Vinden, binden en boeien
Team HR zorgt voor de collega’s van het lokaal bestuur: een correcte en tijdige betaling, een vlotte personeelsadministratie en met een glimlach een antwoord op alle vragen. Dit team bouwt mee aan een sterk Team De Panne door werving en selectie van nieuwe collega’s. Verder voorziet team HR verschillende soorten vormingen en is er ondersteuning van leidinggevenden op gebied van evaluaties en feedback. Op deze manier zorgt het team ervoor dat de juiste mensen worden aangetrokken en gevormd, wat leidt tot betere dienstverlening en projecten voor jou als inwoner.
Vinden, binden en boeien is écht ons motto. Van het opmaken van vacatureteksten en het inrichten van selectieprocedures tot nieuwe collega’s een fijne onboarding bezorgen en hen de weg wijzen binnen onze organisatie. Doorheen dat volledige traject het aanspreekpunt zijn, is wat mij veel voldoening geeft. (Anke Lanszweert, medewerker HR)
Onze medewerkers: lokale betrokkenheid en diverse functies
Bijzonder aan het lokaal bestuur De Panne is dat maar liefst 64 % van de medewerkers effectief in De Panne woont. Hierdoor zijn zij niet alleen werknemers, maar ook directe betrokkenen die hun omgeving écht kennen. In totaal zijn er 271 medewerkers in dienst, verspreid over functies variërend van groenbeheer tot maatschappelijke werkers en van boekhouders tot projectmanagers.
In de zomer zijn er in De Panne heel wat toeristen en tweedeverblijvers, wat zorgt voor een piek in de dienstverlening. In de zomer werken er dan ook elke maand een 100-tal jobstudenten voor het lokaal bestuur. Zij dragen actief bij aan een aangename en veilige beleving voor inwoners, tweedeverblijvers en toeristen. Deze jobstudenten werken bij de strandreddingsdienst, de EHBO-post op het strand, het sportstrand, Zon, Zee, Zorgeloos ..., de kinderopvang, de speelpleinwerking, de technische diensten en de administratie.
In mijn job kan ik achter de schermen meebouwen aan een beter De Panne. Dat is wat mij drijft. Ik ben ervan overtuigd dat door ervoor te zorgen dat onze medewerkers zich goed voelen in hun job, en door hen de juiste ondersteuning te bieden, wij als HR ook bijdragen aan een betere dienstverlenging. (Veronique Liefhooghe, medewerker HR)
Werken bij De Panne: samen voor resultaat
Wat de medewerkers verbindt, zijn de kernwaarden van De Panne: samenwerken, resultaatsgerichtheid, autonomie, continue verbetering en (vooral) klantgerichtheid. Deze waarden weerspiegelen zich in de service die jij als inwoner dagelijks ervaart: efficiëntie, betrokkenheid en verbeteringen, wat direct zichtbaar is.
Onze job bestaat uit een heel secure administratie. Dit blijft boeiend aangezien je constant op de hoogte moet blijven van de actuele sociale wetgeving. Door het grote aantal werknemers is er een enorme afwisseling aan taken en situaties. Onze job bestaat uit een mooie combinatie van administratie en menselijk contact met de medewerkers van het bestuur. (Els Ampe en Mirella De Clercq, medewerkers HR)
Door de grote waaier aan functies binnen het bestuur zijn er ook veel doorgroeimogelijkheden. Een medewerker kan bijvoorbeeld bevorderen naar een leidinggevende functie, maar ook de switch maken naar een totaal andere functie. Ook het opnemen van een bijkomende taak behoort tot de mogelijkheden. Van poetsmedewerker naar begeleider kinderopvang? Bij Team De Panne is dit mogelijk. Een unieke ontwikkeling is de mogelijkheid voor medewerkers om zich te laten opleiden tot vrijwillige brandweerman, een kans die onze medewerkers zowel professioneel als persoonlijk verrijkt. Deze aanpak vertaalt zich naar een direct voordeel voor de gemeente: een voldoende bezetting van de brandweerposten. Een duidelijke win-win, want er is een tekort aan vrijwillige brandweermannen!
In een maatschappij die steeds sneller verandert, is efficiëntie een noodzaak. Het lokaal bestuur stimuleert zijn medewerkers om continu beter te worden. En omdat het bestuur gelooft in kansen bieden, zet het actief in op het aanbieden van stageplaatsen voor studenten. Zo krijgen jonge mensen de kans om ervaring op te doen in eigen gemeente en voegen zij een frisse blik toe aan onze diensten.
Interesse in een stageplaats bij Team De Panne?
Dien jouw aanvraag in via depanne.be/vacatures.
Zorgen voor de medewerkers
Team De Panne hecht veel waarde aan de veiligheid en het welzijn van de medewerkers en is trots op de twee preventieadviseurs: Marie Declercq, die zich richt op fysieke veiligheid, en Elke De Preter, die zich inzet voor het mentaal welzijn. Hun werk omvat onder meer brandpreventie, veiligheidsworkshops en het begeleiden van collega’s bij hun terugkeer na ziekte. Zo timmeren Marie en Elke achter de schermen aan een veilige werkomgeving voor alle medewerkers. Hun inzet zorgt ervoor dat medewerkers zich veilig en gesteund voelen, wat bijdraagt aan een goede werksfeer en een uitstekende dienstverlening voor inwoners, tweedeverblijvers en bezoekers.
Ik ben oprecht trots op de stappen die de organisatie de laatste 2 jaar gezet heeft om een fijne en veilige werkplek te creëren voor iedereen. Vanaf de eerste dag voelde ik een heel groot vertrouwen in mij als preventieadviseur. Veiligheid is bij ons niet de exclusieve taak van de preventieadviseur. Het management vindt veiligheid écht belangrijk. (Marie Declercq, preventieadviseur)
Een erkende en baanbrekende werkgever
Omwille van het vernieuwende hr-beleid werd De Panne, samen met de Projectclub, in 2023 beloond met de Servantes Award voor het beste team. De jury prees het lokaal bestuur als toonbeeld voor een sterk hr-beleid en riep het bestuur uit tot ambassadeur van een moderne en inspirerende Pr-aanpak voor andere gemeenten. Bovendien behaalde De Panne in 2024 voor de tweede keer op rij het certificaat van ‘Baanbrekende Werkgever’, een erkenning voor organisaties die investeren in duurzame, mensgerichte arbeidsomstandigheden.
Deze awards tonen aan dat De Panne een moderne en vooruitstrevende organisatie is, waarvan jij als inwoner de vruchten kan plukken.
Door te zorgen voor de juiste mensen op de juiste plaats, hen een goede professionele omkadering te geven en in te zetten op fysiek en mentaal welzijn, leveren team HR en team Preventie & Bescherming op het Werk een directe bijdrage aan de kwaliteit van onze gemeentelijke diensten, waar inwoners, tweedeverblijvers en bezoekers op kunnen rekenen. (Grégory Brunin, HR manager)
Team De Panne, dat zijn 300 medewerkers die 365 dagen per jaar met veel werkgoesting klaar staan voor de inwoners en bezoekers van De Panne. We zijn trots op ons team en zetten hen graag in de spotlights.
Een initiatief van Team HR
Het managementteam: de drijvende kracht achter een vlotte dienstverlening
Een goed functionerend managementteam is de ruggengraat van elke succesvolle organisatie. Het zorgt voor visie, strategie en dagelijkse leiding. De medewerkers van dit team vormen de brug tussen beleid en uitvoering, en zetten zij jouw behoeften als burger centraal.team HR vindt, bindt en boeit
Het hr-team van De Panne telt zeven toegewijde medewerkers die dagelijks werken aan een belangrijke missie: het vinden, binden en boeien van getalenteerde collega’s.
Team Communicatie, waar woorden krachtig en beelden machtig zijn
Stap even mee in de wereld van team Communicatie: waar elk woord telt, elke afbeelding spreekt en elk digitaal wonder de realiteit raakt. Bij team Communicatie is magie gewoon een ander woord voor wat de medewerkers elke dag doen.team financiën beheert de gemeentefondsen
Team Financiën, onder leiding van financieel directeur Evelien Broucke, bestaat uit een groep toegewijde professionals die elk hun eigen expertise en ervaring meebrengen.
Team Office Management, onder het motto van 'horen, zien en zwijgen'
Dit gepassioneerde team van zes enthousiaste medewerkers, onder leiding van Ann Mouton, adjunct-algemeen directeur heeft een expertise die zich uitstrekt over vier belangrijke gebieden: het algemeen centraal onthaal, beleidsorganen, overheidsopdrachten en juridische ondersteuning. Office Management is op de hoogte van alles wat reilt en zeilt binnen de gemeente, maar ‘no worries’, hun motto is 'horen, zien en zwijgen'!Team IT aan de frontlinie van technologische innovaties
Dit kleine, maar krachtige team van vier toegewijde professionals staat aan de frontlinie van technologische innovaties en ondersteunt elke dag meer dan 300 medewerkers (die al dan niet plaatsonafhankelijk werken), klanten en raadsleden van ons lokaal bestuur.
Deel op