Gemeente De Panne

Plezier scheppen in je job? Hier zit je écht op je plaats

DePanne_Overkoepelend_Website_1920x1080

De Panne heeft een plan om nog professioneler én persoonlijker te werken. We leggen de lat hoog voor een laagdrempelig beleid, mét aandacht voor iedereen die hier woont, werkt of uitwaait. Als het kan digitaal, maar altijd in mensentaal. Want wij verbeteren door te verbinden, met veel to-do’s maar geen gedoe.

Lokaal bestuur De Panne is een organisatie in volle verandering. Met een duidelijk plan en de blik op de toekomst varen we recht op ons doel af. Wonen, werken, ondernemen en een bruisend toerisme in De Panne. Omgeven door de mooiste natuur, zetten we de mens een centraal in De Panne én binnen onze organisatie.

Plezier scheppen in je job? In De Panne zit je echt op je plaats. Bekijk onze vacatures

Onze kernwaardes

Ons bestuur heeft 5 kernwaarden die ertoe doen! Deze waarden zitten in de genen van onze organisatie en helpen ons om onze missie te verwezenlijken. Het zijn idealen die we waarderen en waar we trots op zijn.
 
Vertrouwen – autonomie
Onze medewerkers kunnen op elkaar rekenen. We geloven in de expertise en de professionaliteit van onze medewerkers. Zij voeren de taken die zij toegewezen krijgen autonoom uit in een open kader. Feedback van de collega’s helpt ze hierin vooruit. We hebben er alle vertrouwen in dat we samen ons doel bereiken.
 
De klant is VIP
Wat we doen, doen we in functie van de klant (inwoners, tweede verblijvers, toeristen, andere diensten, collega’s,...). We streven ernaar onze dienstverlening, producten en processen af te stemmen op de behoeftes en de wensen van de klant. Op die manier wordt de klant onze beste ambassadeur.
 
Samenwerking
We streven eenzelfde doel na en we trekken allemaal samen aan dezelfde kar. We blijven niet op ons eilandje zitten maar gaan na hoe we andere collega’s en diensten kunnen helpen, los van eigen doel. Door deze samenwerking leren we van elkaar. We bouwen op elkaars sterktes om als organisatie vooruit te gaan.
 
Resultaatsgerichtheid of engagement
Onze medewerkers zitten vol werkgoesting en passie en nemen hun verantwoordelijkheid op. Ze kiezen met volle overtuiging om te werken voor De Panne. Als het moet steken ze een tandje bij om toch dat gewenste resultaat te behalen. Onze mensen nemen initiatief en pakken projecten aan op een bevlogen en betrokken manier. 
 
Continue verbetering
Elke dag beter worden, daar streven we naar. Wat goed gaat, houden we, wat beter kan, veranderen we. We willen continu blijven groeien: als persoon, als team én als organisatie. We durven ons hierbij in vraag te stellen, bij te scholen en te falen. Hierdoor leren we bij en kunnen we bijsturen waar nodig.