De harde maatregelen bestaan uit effectieve aanpassingen aan het openbaar domein. We sommen er graag enkele op
- Veilige fietsoversteek kruispunt Adinkerkelaan-Kerkstraat
- Doorsteek naar Duinkerkekeiweg.
- Fietsverbinding aan de spoorbundel
- Fietsverbinding via het spoor tussen Kindervreugde en Duinhoekstraat
- Fietsverbinding binnen project Groene Corridor.
- Knip in wijken waar doorgaand verkeer niet wenselijk is. (Een weg knippen is het onmogelijk maken (door een verbod en/of verkeerspaaltjes of andere barrières), dat bepaalde verkeerscategorieën zoals auto's of zwaar vervoer voorbij een bepaald punt rijden)
Daarnaast gaan we ook voor slimme, groene fietsverbindingen.
Wat is een slimme, groene fietsverbinding?
We zijn omsingeld door onze groene gordel: binnen of langs onze natuurgebieden is het wenselijk om veiliger fietsverkeer te bekomen. Daarom zoeken we verbindingen in ons groen die vooral in teken staan van functioneel verkeer (kinderen naar school, jeugdverenigingen ...).
Inrichting slimme, groene fietsverbinding
- tracjecten zijn indicatief
- pad in schelpenklei (niet verhard)
- verlichting is geen verwachting
- weinig confrontatie tussen wandelaar en fietser
- waar mogelijk een combi met een bestaand mbt-pad.
Er zijn besprekingen met de eigenaars & beheerders van die gronden om dit te realiseren (Agentschap Natuur en Bos, Aquaduin ...).
Mogelijke, slimme, groene fietsverbindingen
- Sint-Idesbald-centrum De Panne
- Olmendreef
- Ezelpad
- Artiestenpad
- Groene Biezenlaan-Duinhoekstraat
Watertoren-Duinhoekstraat
de oude Kasteeldreef kan gebruikt worden als fietsverbinding tussen Koksijde en De Panne.
Het einde van het bestaande tracé Ezelpad moet fietsgeschikt gemaakt worden.
Het bestaande Artiestenpad kan fietsgeschikt gemaakt worden.