Geluk zit hier in dit kleine hoekje!
Aan de kust voelen mensen zich gezonder en in de natuur voelen mensen zich opgewekter. Op basis van deze 2 stellingen – onderbouwd met de nodige studies - móet De Panne dus wel de gelukkigste plek van het land zijn.
Onze ligging is dan ook hét visuele vertrekpunt en toont zich trots in de plaatsing van ons logo. Dat (ver)wijst zo altijd naar ons kleine hoekje van geluk op de landkaart.
Welkom wijsneus. Met ons logo introduceren we meteen ook ons beeldmerk. De wijsneus wijst je niet alleen de weg, hij is ook lekker eigenzinnig. En weerspiegelt dan ook nog eens de golven, de duinen en de polders. Wat een voorbeeldig beeldmerk!
- Neem een duik in het logo en de huisstijl op depanne.be/logo
Van waar waait toch die wind?
Méer dan een nieuw logo, is het tijd voor een visuele identiteit. Een jas die De Panne echt als gegoten zit. We willen een positieve beleving creëren - van én voor De Panne. Als je nu in Adinkerke of in De Panne woont, als je hier een dagje, een weekje of het hele jaar door verblijft … schep plezier.
Het nodige onderzoek
Wat maakt ons uniek en waarom komen mensen hier graag? Waar gaat het hart van inwoners sneller van slaan? In 2019 wisten we met een brede campagne reacties van inwoners, verblijver &, ondernemers te capteren - 760 mensen gaven gretig hun input. (Bedankt!) Aan de hand van online bevragingen, gerichte workshops en doelgroepsessies kwamen de sterktes van De Panne naar boven.
In december 2019 deden we een oproep via straataffiches en De Panne Leeft om ook jouw input te geven over de communicatie van De Panne. Bovenstaand zie je 1 van de campagnevisuals.
Schep plezier
Hier zijn we in ons element. Of dat nu water, lucht, zand of zon is.
We voelen ons goed en we voelen ons welkom, uit welke windrichting we ook komen. Of we hier ons hele leven lang wonen of niet meer dan een weekje verblijven. Die wisselwerking tussen bewoners en bezoekers is net zo belangrijk als de balans tussen lustrn naar de natuur en kletsn op de terrasjes.
Deze tekst is meer dan een visie, het is de kern van De Panne. Van hieruit vertrekt dan ook elke toepassing van onze huisstijl.
Enkele voorbeelden van producten en dragers:
Surf mee op depanne.be
De website is véel meer dan een digitaal visitekaartje of een aantrekkelijk paradepaardje. Ook hier hebben we het nodige onderzoek verricht: Hoe kunnen we inspelen op de (digitale) behoeften die er zijn?
Informeren en inspireren zijn de sleutelwoorden in onze digitale aanpak. Daarom stellen we een écht een digitaal De Panne aan je voor. Waar depanne.be je doelgericht de juiste info biedt, schep je ook plezier op visit.depanne.be, en nee – heus niet alleen bezoekers, iedereen die zijn vrije tijd doorbrengt in De Panne, laat zich er inspireren.
Logo nodig?
Krijg je als vereniging of organisatie steun van De Panne voor een initiatief, activiteit of project? Dan plaats je wellicht ook ons logo op je publicaties.
Onze huisstijl vraagt om variatie, zoveel logo’s … Hoe kies je nu welke kant je uitgaat?
Neem contact op met de collega's van team Communicatie: communicatie@depanne.be
Heb je vragen over onze huisstijl?
Wil je meer info, of heb je nood aan onze huisstijlgids? Neem contact op met Team Communicatie. Ze maken je graag wegwijs in de huisstijl.