De Panne heeft een eigen gemeente-app gelanceerd, in samenwerking met Digitaal Vlaanderen. We helpen je graag op weg in de app, met deze tips.
Nieuw: de afvalkalender in de De Panne app
Download de app, geef je adres in en kies wanneer je een bericht wil ontvangen. De Panne app verwittigt je wanneer je je afval best buiten zet. Handig, toch?!
De app downloaden
Ga naar de App Store of Play Store op je mobiele telefoon en zoek naar 'De Panne'. Onze gemeente-app draagt het logo van De Panne.
Je kan de app ook rechtstreeks installeren via deze links:
Startscherm
Het eerste scherm dat je te zien krijgt, is het startscherm. Dit krijg je te zien op het startscherm in volgorde van verschijning:
- Actieknoppen: Melding doen, afspraak maken, afvalkalender, ...
Bekijk een filmpje hoe je makkelijk een melding doet - Aanvragen: Attesten en vergunningen & Lopende aanvragen
- Thema's om handig aanvragen te doen en persoonlijke info te bekijken
- Afvalkalender
- Het lokale nieuws uit De Panne
- De UiT-kalender met evenementen & activiteiten
- Sportverenigingen in je buurt
- Vacatures in De Panne
Aanmelden (itsme)
Voor bepaalde handelingen in de De Panne app moet je je aanmelden. De handigste manier is aanmelden met Itsme. Heb je Itsme nog niet? Installeer de app via:
Meer over itsme?
Bekijk een korte video en info over itsme
Hulp nodig? Kom naar een digidokter in de bib of in de Boare.
Lukt het niet met Itsme of heb je een andere vraag over de De Panne app? Dan kan je terecht in één van de digipunten. Die vind je in de bibliotheek en in De Boare. Medewerkers en/of digidokters staan klaar om jou digitaal op weg te helpen.
Functionaliteiten
Als inwoner of tweedeverblijver kan je via de app:
- Meldingen doen, bijvoorbeeld sluikstorten, overlast, schade aan de weg, …
- Afspraken maken bij het gemeentehuis
- Lokaal nieuws opvolgen, activiteiten & evenementen in je buurt, ...
Tegelijkertijd kan je ook de Mijn Burgerprofiel-functionaliteiten gebruiken:
- eBox, aanvragen, vergunningen, attesten, gegevens raadplegen, meldingen ontvangen, …
Daarnaast zitten in de app nog enkele extra's:
- Brievenbus
De brievenbus toont je persoonlijke meldingen over je aanvragen en dossiers bij de overheid. Hiervoor moet je je aanmelden via bijvoorbeeld Itsme.
- Portefeuille (wallet)
Voeg je persoonlijke kaarten of pasjes op een veilige manier toe aan de app. Denk aan je bibliotheekkaart, identiteitskaart... Erg handig!
In je portefeuille vind je ook de attesten en vergunningen terug die je eerder hebt aangevraagd.
Tot slot kan je hier ook documenten zoals je vaccinatiecertificaat opslaan en raadplegen.
Contactinformatie
Wil je het lokaal bestuur contacteren? Dan vind je hier alle nodige informatie: openingsuren, telefoonnummer, e-mailadres...Vanaf hier kan je ook rechtstreeks een melding doen of een afspraak maken.
- Profiel
Via je profielpagina raadpleeg je rechtstreeks je lopende aanvragen, attesten en vergunningen en vergunningen.
- Nieuw: toegang tot Mijn Bibliotheek
Nog een extra reden om de De Panne app op zak te houden: voortaan krijgt elke bibliotheekgebruiker er ook toegang tot Mijn Bibliotheek. Daarin vind je je uitgeleende boeken, nieuwe aanwinsten, e-boeken, krantenarchief ... van jouw bib. Lees meer over Mijn Bibliotheek
Een melding doen
- Open de app en klik linksboven op ‘Melding doen’.
- Vul je gegevens in, stuur een foto mee én klaar.
- Ontvang je applaus!
⏯ Gudrun, onthaalmedewerker, legt het jou graag uit in deze korte video
Zo doe je eenvoudig een melding via de app:
Afvalkalender in de De Panne app
De afvalkalender geeft je een bericht wanneer je je afval buiten zet. Je kiest zelf of je dat bericht de avond vooraf of op de dag van de ophaling zelf wil, en op welk tijdstip.
Onderstaand zie je een voorbeeldweergave van de verschillende schermen:
- De afvalkalender op het startscherm van de app.
- Je geeft eenmalig je adres op.
- Geef je gemeente, straat en huisnummer in.
- Jouw afvalkalender in kalender weergave.
- Jouw afvalkalender in lijst weergave.
- Bij profiel kan je notificaties instellen.
- Kies wanneer jij een notificatie wil.
Om de kalender van jouw afvalophaling aan huis te zien, geef je éénmalig je adres in.
- tik op de afvalkalender
- kies je gemeente (Adinkerke of De Panne)
- geef je straat in
- geef je nummer in
- klaar
Om notificaties te ontvangen, stel je in dat De Panne app notificaties mag sturen, voor de afvalkalender.
Veelgestelde vragen
Heb je nog vragen over het Mijn Burgerprofiel-platform dat we gebruiken voor de De Panne app?
Ondersteuning nodig?
Welkom in onze digipunten!
Ben je nog niet helemaal mee in onze De Panne app? Dan kan je terecht in één van de digipunten. Die vind je in de bibliotheek en in De Boare. Medewerkers en/of digidokters staan klaar om jou digitaal op weg te helpen.